ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Всеукраїнська громадська організація “Асоціація торакальних хірургів України” (далі у тексті – Асоціація) – недержавна, неприбуткова громадська організація з всеукраїнським статусом.
1.2. Асоціація створена з ініціативи фахівців, що займаються науково-дослідною, педагогічною та практичною діяльністю в області торакальної хірургії для захисту загальних інтересів учасників Асоціації і досягнення статутних цілей та завдань.
1.3. Організаційно-правова форма Асоціації: громадська організація.
1.4. Повна назва Асоціації українською мовою – Всеукраїнська громадська організація «Асоціація торакальних хірургів України»;
Скорочене найменування Асоціації українською мовою: ВГО «Асоціація торакальних хірургів України».
1.5. Місцезнаходження Асоціації: 25001, Україна, м. Кіровоград, вул. Карла Маркса, буд 65, кімн. 311.
1.7. Асоціація здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Закону України «Про об’єднання громадян», чинного законодавства України, цього Статуту на основі законності, гуманності, гласності, добровільності, спільності інтересів і рівності прав її учасників.
1.8. Структура Асоціації будується за територіальним принципом. Основою організаційної роботи Асоціації є її обласні осередки, які створюються на території України з метою виконання статутної мети та завдань Асоціації, розвитку її структурної мережі.
1.9. Діяльність Асоціації будується на принципах самоврядування, виборності керівних органів на демократичних началах, гласності, колегіальності, самофінансування, рівноправності та законності.
1.10. Діяльність Асоціації несе громадський характер, що не суперечить його взаємодії з органами державної влади і не позбавляє права отримання державної підтримки, тісного контакту з іншими громадськими організаціями та окремими громадянами.
1.11. Асоціація не є прибутковою організацією, тому здійснює свою діяльність в інтересах суспільства і не передбачає одержання прибутків від цієї діяльності.
1.12. За своїм статусом Асоціація є всеукраїнською, її діяльність поширюється на всю територію України.
Асоціація набуває статус юридичної особи з моменту державної реєстрації в установленому законодавством України порядку.
1.13. Асоціація має цивільні права та обов’язки, може бути позивачем та відповідачем у суді.
1.14. Асоціація має круглу основну печатку зі своїм найменуванням, штампи, бланки зі своїм найменуванням, символіку, зразки яких затверджуються Правлінням Асоціації. Символіка Асоціації реєструється в установленому порядку.
1.15. Асоціація не відповідає за зобов’язаннями держави, держава не відповідає за зобов’язаннями Асоціації.
ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ ТА ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИХ ОРГАНІВ
4.1. Вищим керівним органом Асоціації є З’їзд Асоціації, який здійснює свої повноваження згідно із Статутом Асоціації. З’їзд скликається Правлінням Асоціації один раз на п»ять років. Про скликання, норму представництва і про порядок денний З’їзду Правління повідомляє обласні осередки не менш, ніж за 1 місяць до дати його проведення. Позачерговий З’їзд може скликатися з ініціативи Правління органу Асоціації, за вимогою 1/3 обласних осередків Асоціації, не рідше одного разу на рік.
4.2. З’їзд має право вирішувати будь-які питання діяльності Асоціації.
4.3. До виключної компетенції З’їзду входить:
- затвердження змін і доповнень до Статуту Асоціації;
- розгляд актуальних питань теорії та практики у сфері торакальної хірургії та прийняття рекомендацій (резолюцій) щодо них;
- визначення основних напрямів діяльності, чергових і перспективних задач Асоціації;
- обрання Президента Асоціації з терміном повноважень 5 років;
- обрання Віце-президентів з терміном повноважень 5 років;
- обрання Голови та інших членів Правління терміном на 5 років;
- обрання голови, заступників та членів Ревізійної комісії терміном на 5 років;
- обговорення і затвердження звітів Правління і Ревізійної комісії Асоціації;
- реалізація права власності на кошти та майно Асоціації;
- вирішення питань щодо припинення діяльності Асоціації.
4.4. З’їзд є чинним, якщо в його роботі беруть участь більше двох третин обраних делегатів з більшості обласних осередків Асоціації. Рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні таємним або відкритим голосуванням, якщо інше не передбачене Статутом.
4.5. Президент:
- очолює Асоціацію;
- є головуючим на З»їзді Асоціації;
- без довіреності діє від імені Асоціації, представляє її у всіх установах, підприємствах і організаціях;
- укладає будь-які угоди про співробітництво та інші юридичні акти з урахуванням вимог даного Статуту;
- має право підпису фінансових документів;
- приймає рішення щодо інших питань поточної діяльності;
- виконує функції Голови Правління Асоціації у разі його тимчасової відсутності.
4.6. Віце-президенти:
- допомагають Президенту Асоціації у виконанні його статутних повноважень;
- представляють Асоціацію на наукових заходах, у тому числі і міжнародних та закордонних;
- за дорученням Президента та Голови Правління можуть виступати від імені Асоціації (без права укладання будь-яких угод).
4.7. Керівним органом на період між З»їздами є Правління Асоціації. Персональний склад Правління Асоціації обирається на З’їзді Асоціації терміном на 5 років. До складу Правління входять Президент, Віце-президенти, Голова Правління та інші члени Правління, що обрані З»їздом.
4.8. Повноваження Правління Асоціації визначаються Статутом Асоціації.
4.10. Правління Асоціації:
- керує діяльністю Асоціації в період між З’їздами;
- визначає норму представництва на Зїзд;
- здійснює організаційне забезпечення діяльності Асоціації;
- організовує виконання рішень з’їздів, розробляє та здійснює заходи щодо реалізацій цілей і завдань Асоціації;
- координує діяльність Асоціації;
- реалізовує цілі та завдання Асоціації;
- затверджує структуру штатного апарату Асоціації і штатний розпис;
- утворює постійні та тимчасові комітети, комісії, ради за напрямами своєї діяльності; затверджує Положення про них;
- здійснює заходи, що є необхідними для вирішення статутних завдань;
- розглядає і затверджує перспективні напрями діяльності Асоціації;
- має право приймати рішення з будь-яких питань діяльності Асоціації, що не віднесені Статутом Асоціації до виключної компетенції З’їзду членів Асоціації;
- вирішує питання створення місцевих осередків Асоціації, затверджує Положення про них;
- вирішує інші питання діяльності Асоціації, що не входять до виключної компетенції З’їзду.
4.11. Організація діяльності Правління Асоціації:
Для вирішення питань, віднесених до компетенції Правління Асоціації, члени Правління збираються на засідання у разі виникнення потреби але не рідше одного разу у квартал.
Члени Правління збираються на засідання Головою Правління або на вимогу більшості членів Правління.
Засідання Правління Асоціації вважається правомочним, якщо на ньому присутні більше половини його членів.
4.12. Рішення Правління Асоціації приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні таємним або відкритим голосуванням.
4.13. Голова Правління обирається на З’їзді членів Асоціації строком на 5 років та очолює Правління.
4.14. Апарат Асоціації це організаційно-адміністративний орган Асоціації, який виконує суто допоміжні та організаційні функції, що забезпечують діяльність Правління з метою виконання завдань Асоціації.
На працівників апарату Асоціації поширюється законодавство України про працю, соціальне забезпечення і соціальне страхування. До роботи в апараті можуть залучатися члени Асоціації та інші особи на волонтерських засадах.
4.15. Голова Правління Асоціації здійснює постійне поточне керівництво Асоціацією та:
- очолює Правління Асоціації;
- керує штатним апаратом Асоціації;
- контролює роботу апарату Асоціації;
- забезпечує виконання рішень З’їзду членів Асоціації та поточну діяльність Асоціації;
- здійснює оперативне керівництво діяльністю, майном та коштами Асоціації;
- має право підпису фінансових документів;
- затверджує щорічний кошторис, штатний розпис апарату Асоціації, встановлює показники, розмір та строки преміювання працівників апарату;
- приймає на роботу і звільняє з роботи працівників апарату;
- видає накази щодо діяльності Асоціації та його апарату;
- подає на затвердження З’їзду членів Асоціації річний звіт та баланс Асоціації;
- приймає рішення щодо інших питань поточної діяльності;
- здійснює іншу діяльність для реалізації цілей і завдань Асоціації.
4.17. У випадку відсутності Голови Правління його функції виконує Президент.
4.18. Розпорядчі та контролюючі функції Асоціації здійснює Ревізійна комісія, персональний та кількісний склад якої визначається З’їздом Асоціації.
Ревізійна комісія обирається З’їздом членів Асоціації строком на 5 років.
Ревізійна комісія збирається за потребою, але не рідше одного разу на рік. Збирає членів Ревізійної комісії на засідання Голова Ревізійної комісії. Збори Ревізійної комісії можуть ініціювати також Президент та Голова Правління Асоціації.
Рішення Ревізійної комісії є чинними, якщо у її засіданні беруть участь не менше половини її членів. Рішення приймаються простою більшістю голосів членів Ревізійної комісії. У разі рівного розподілу голосів при прийнятті рішень, голос Голови Ревізійної комісії є вирішальним.
Про результати своєї діяльності Ревізійна комісія звітує на з’їзді членів Асоціації не рідше одного разу на рік.
4.19. Очолює Ревізійну комісію Голова Ревізійної комісії, який обирається на З’їзді членів Асоціації строком на 5 років.
Голова Ревізійної комісії:
- очолює Ревізійну комісію;
- збирає членів Ревізійної комісії на засідання;
- забезпечує виконання повноважень Ревізійної комісії, визначених цим Статутом.
4.20. Заступник(и) Голови Ревізійної комісії:
за рішенням Голови Ревізійної комісії представляє Ревізійну комісію;
за рішенням Голови Ревізійної комісії здійснює повноваження Голови Ревізійної комісії у разі його відсутності.
4.21. Повноваження Ревізійної комісії:
- контролює порядок і напрямки надходження та використання фінансових та майнових ресурсів Асоціації;
- виступає з ініціативою щодо відзначення, нагородження державними нагородами, присвоєння почесних звань членам Асоціації;
- контролює основні напрямки роботи Асоціації;
- контролює діяльність членів Правління Асоціації;
- інформує З’їзд Асоціації щодо виявлених недоліків у діяльності членів Правління Асоціації.
ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
7.1. Зміни та доповнення до Статуту Асоціації вносяться рішенням З’їзду Асоціації, якщо за це проголосувало 2/3 присутніх на З’їзді делегатів присутніх на З»їзді.
7.2. Зміни у статутних документах Асоціації підлягають державній реєстрації у встановленому законодавством України порядку.